"Ca sa faci un film nu iti trebuie decat o fata si o pusca", spunea Jean-Luc Godard, iar unii l-au luat in serios. Numarul de regizori mai mult sau mai putin amatori care fac nopti nedormite si alearga cu camera prin oras pentru a strange cateva
Alearga prin orase in cautarea unor cadre, pierd noaptea in fata unui monitor, iar la finalul catorva zile sustin ca... "vad mai bine". Acestia sunt cinefilii care au inceput sa si turneze filme de scurt metraj. Pentru ei apar tot felul de ateliere si competitii care ii incurajeaza: companiile le includ in programele de responsabilitate sociala, posturile tv organizeaza concursuri, iar pe internet se petrec mai multe competitii intre cele mai bune filme de cateva minute. In plus, pe langa TIFF a crescut in ultimii doi ani un workshop la care tinerii invata sa filmeze.
De ce scurtmetraje? Pentru ca se fac mai rapid, pentru ca libertatea de expresie si impactul sunt mai mari (in occidentul anilor 70 erau o forma de protest politic). Si poate si pentru ca din punct de vedere istoric sunt primul gen de filme facute vreodata. Iar temele posibile sunt infinite: castigatorul din 2006 de la TCM a facut un filmulet la persoana intai despre un baietel, mama sa si vecinul lor care bate in perete, cei de la Let's go digital au filmat in Rosia Montana, iar acum se vor gandi "cum sa traiesti fiecare clipa".
La TIFF (Festivalul International de Film Transilvania) lumea nu vine doar pentru a vedea filme, ci si pentru a invata sa le faca. Let's go digital e un atelier anual de initiere a adolescentilor in tainele cinematografiei, care din august va avea ca "sora" o scoala de vara cu o medie de varsta mai ridicata. In fiecare an in jur de 80- 100 de adolescenti se inscriu, sperand sa ajunga printre cei 15 finalisti. Nu trebuie decat sa convinga juriul cu scenariul unui spot pentru promovarea festivalului si