In vreme ce dupa primele zile de festival inca n-a aparut in Competitia Oficiala nici un film remarcabil - desi potrivit cotatiilor din "Screeen Daily" filmul lui Mike Leigh, "Another Year", ar fi cel mai bun de pana acum, presa straina continua sa scrie si despre filmele romanesti. Dupa o cronica elogioasa a filmului lui Radu Muntean ("ar putea deveni in viitorul apropiat marea speranta a filmului romanesc", comparat cu Godard din "Dispretul") si o primire calda a filmului lui Cristi Puiu in cotidianul "Liberation" de ieri, doua publicatii de specialitate publica azi cronici la "Aurora". Nu prea pozitive, insa.
In numarul sau de duminica, 16 mai, revista cu aparitii speciale in timpul festivalului, "Screen Daily", publica sub semnatura lui Lee Marshall o cronica a filmului lui Cristi Puiu, amintind foarte apreciativ (ca si "Liberation") de impresia pe care cineastul roman a lasat acum cinci ani la Cannes cu "Moartea domnului Lazarescu". Ideea e aceeasi ca in "The Hollywood Reporter"(dupa cum vom vedea mai jos): "Lunga, lenta si impenetrabila acolo unde Moartea domnului Lazarescu era lung, lent si viu, a doua parte a seriei Sase povestiri de la marginea Bucurestiului urmareste un inginer metalurgist somer in ziua in care pleaca la ucis.
In ciuda unor momente de tensiune si a unui naturalism real-time cu nuante comice care au facut din Moartea domnului Lazarescu un film atat de revelator, acesta este un film lung si istovitor la sfarsitul caruia resimtim putina suparare pentru ca pune publicul sa fiarba la focul pliciselii pentru a-i livra un mesaj despre banalitatea crimelor si a ucigasilor."
Revista mai remarca interpretarea pe care Cristi Puiu o da personajului principal: "Dificultatea de a-l citi pe Viorel e ceea ce face ca filmul sa fie in acelasi timp fascinant (in mici impulsuri) si frustrant." Viorel este "ca Travis Bickle p