Grupul BBDO Romania si-a lansat recent prima agentie specializata pe digital, prin absorbtia shopului de creatie Kaleidoscope. Nora Marcovici, CEO al grupului, isi propune ca in urmatorii trei ani sa aduca grupul in topul primilor trei jucatori in comunicarea online.
Mutarea BBDO vine in contextul in care, in ultimii ani, grupurile internationale de comunicare din Romania si-au consolidat business-ul in domeniul digital. Astfel, grupul Leo Burnett a lansat anul acesta doua noi agentii digitale (ajungand la un numar de trei companii de online); grupul Lowe a cumparat la sfarsitul anului trecut 80% din agentia digitala HyperActive; grupul Ogilvy a lansat in 2009 OgilvyInteractive, printr-un joint venture cu Senior Interactive; iar grupul McCann are de cativa ani compania specializata MRM Worldwide.
“Un pas decisiv a fost facut de BBDO in sfera comunicarii online mai demult, prin divizia MyWeb, care a ajuns sa gestioneze o mare parte a bugetelor de online ale grupului. Deci, BBDO construieste in zona comunicarii digitale de ceva vreme”, a spus Nora Marcovici (foto) pentru Wall-Street. MyWeb a devenit activa in 2008, dupa venirea Norei Marcovici la carma grupului. Odata cu absorbtia Kaleidoscope, operatiunile diviziei au fost preluate de noua agentie a grupului.
Kaleidoscope a fost infiintata in 2009 de catre Cristian Pantazi si Miruna Ocnarescu, fosti colegi la Lowe & Partners, impreuna cu partenerii Eduard si Cristina Ciocirlan. Au inceput in luna mai, lucrand pe niste proiecte comune. S-au placut si au hotarat sa formeze un parteneriat, povesteste Cristian Pantazi.
La inceputul lui 2010, BBDO a sondat piata pentru a “atrage competente noi” in zona de online. Au inceput sa colaboreze cu Kaleidoscope pentru proiecte ale Pepsi, Dacia si Romtelecom. In cele cateva luni de functionare de anul trecut, Kaleidoscope a realizat o cifra de afaceri d