Aceasta strategie se pare ca a dat roade, iar in prezent joaca un rol foarte important in vanzarile de tablete ale Apple: tableta “mini” de 7,9 inch este cea mai bine vanduta tableta din lume si se estimeaza ca genereaza doua treimi din vanzarile de tablete iPad ale Iphone.
Apple pregateste lansarea celei mai noi generatii de tablete, intr-un eveniment care va aduce laolalta nu doar o singura prezentare de produs, ci doua – gigantul american urmand sa prezinta atat a doua generatie a tabletei iPad mini cat si o noua versiune a tabletei de 10 inch.
Evenimentul vine intr-un moment cum nu se poate mai bun, mai ales ca acest segment a generat Apple venituri de aproape 26 de miliarde de dolari in primele 9 luni ale anului fiscal.
Compania de cercetare Gartner se asteapta insa ca prezenta Apple pe piata tabletelor sa scada in acest an la sub 50%, de la 65% in 2011, dupa ce rivalii gigantului american si-au intensificat prezenta pe acest segment de piata.
Desi tabletele cu dimensiuni de 7 inch inca au o pondere mai scazuta fata de cele de 10 inch, adevarata amenintare a tabletei de mici dimensiuni a Apple vine din partea producatorilor de dispozitive mobile care si-au orientat strategia pe dezvoltarea de smartphone-uri cu ecrane mari, cunoscute si sub denumirea de “phablet-uri”.
Razboiul pe preturi
Este binecunoscut faptul ca echipamentele mobile dezvoltate de catre Apple au un pret cerut mai ridicat comparativ cu media pietei, iar razboiul pe preturi joaca un rol foarte important in decizia de cumparare a unui astfel de dispozitiv.
Citeste si:3, 2 ,1… iPad Mini 2 cu Retina Display si noul iPad 5, la o zi de lansareMicrosoft vrea sa cumpere iPad-uri, oferindu-le utilizatorilor vouchere de minim 200 de dolariMicrosoft lucreaza la o tableta Surface de 7 inch care sa rivalizeze cu Nexus 7 sau iPad Mini
Piata este invadata de produse