Aeroporturile vor fi dotate cu „cititoare“ pentru SMS-urile speciale
Foarte curând, tichetele de îmbarcare în avion le vor fi trimise pasagerilor…prin telefon. Ele vor ajunge de la companiile aeriene la telefonul mobil al destinatarului sub forma unui SMS cu cod de bare. Tehnologia ar putea economisi peste 500 de milioane de dolari anual, spun companiile care au ajuns la un acord în privinţa acestor standarde tehnice globale.
Standardul a fost stabilit de IATA (Asociaţia Internaţională pentru transport aerian) şi este destinat să permită rezolvarea mai multor probleme între diverşi operatori aerieni. Asociaţia este convinsă că standardul va putea fi atins 100% în doar câţiva ani – până în 2010. Cu ajutorul biletului de îmbarcare telefonic, va fi astfel complet eliminată din circuitul de transport aerian hârtia – ceea ce se traduce nu numai în economii de sute de milioane pentru companii, dar şi în salvarea a milioane de copaci, potrivit directorului pentru bilete al IATA, Brian Wilson.
Mai multe companii mari precum Air Canada, Japan Airline ori Air Berlin şi-au lansat deja serviciul de cod de bare pe telefonul mobil al clientului.
Cea mai importantă problemă este că acest cod de bare trebuie ca, odată trimis, să poată fi şi citit de personalul din aeroport. „Doar un furnizor are software-ul necesar pentru a transmite codul de bare deocamdată şi doar două aeroporturi pot citi deocamdată acest cod“, spun oficiali din anumite companii britanice.
De asemenea, procedura presupune şi că pasagerul are un telefon mobil mai evoluat – cu platformă pentru mesaje multimedia. Având însă în vedere cât de repede evoluează lucrurile în acest domeniu (codul de bare pe hârtie fusese introdus în 2005, devenind în scurt timp baza pentru formalităţile de îmbarcare), şi această procedură ar putea fi implementată fără probleme până la termenul stabilit.