Marile concerne auto, afectate de criză în 2009, pledează pentru menţinerea programului „Rabla“ în Europa şi în 2010, drept măsură vitală pentru susţinerea industriei europene de profil. Cel mai mare salon auto din lume se desfăşoară în condiţiile închiderii programului „Rabla“ din Germania. Mulţumită primei de casare de 2.500 de euro, piaţa auto locală a crescut cu 30%. Dan Vardie
Corespondenţă de la Frankfurt
Creşterea datorată programului „Rabla“ din Germania este unică în istoria Europei în ultimii ani. Este cu siguranţă şi o adevărată sfidare adusă recesiunii economice care afectează alte ţări, mai puţin în Vest, dar mai ales în Est, România, cu o scădere de peste 50%, fiind un „bun“ exemplu negativ.
Lewis Booth, directorul fina,ciar al grupului Ford, crede că dispariţia acestor prime de casare în cele mai multe ţări din vestul Europei va însemna o scădere importantă a vânzărilor, chiar şi la trei milioane de unităţi pentru 2010.
Liderii brandurilor de lux, Mercedes, Audi şi BMW, consideră însă că aceste mărci vor fi mai puţin afectate, având în vedere că primele de casare au servit mai ales maşini populare din segmentele B şi C, Dacia fiind unul din beneficiarii acestor prime.
Dacia SUV întârzie să apară
La rândul său, Alain Visser, vicepreşedintele de marketing şi vânzări al General Motors Europa afirmă: „Se pare că am ajuns pe fundul prăpastiei. Mai jos nu văd unde am mai putea merge!“.
În fine, Jim Farley, vicepreşedintele de marketing al lui Ford Motor Company, ne spunea că în SUA sunt clar vizibile semnele ieşirii din criză, iar Europa va urma anul viitor. Însă, toată lumea evită să ofere prognoze clare, evaluarea corectă depinzând de cât de dur va fi impactul absenţei primelor de casare.
Sau mai exact, aşa cum o spune Paul Philpott, vicepreşedinte