Oamenii in costume negre se urca grabiti in masini de lux. Printre ei, si presedintele Romaniei, Traian Basescu. Locatia: Portul Constanta. Data: sfarsitul lunii septembrie. Coloana oficiala demareaza in tromba. La scurt timp, Mercedesul negru in care sta presedintele opreste. Toate masinile din coloana opresc de asemenea, ca la comanda. Traian Basescu, imbracat mai lejer, fara haina de la costum, apasa pe un buton. Geamul din spatele limuzinei coboara lent. Isi intoarce privirea spre multimea care se uita mirata si spune, tintind un om din grup: "Cu dumneata nu stau de vorba, dumneata nu ai caracter!". In acelasi timp, degetul aratator prezidential batea aerul in semn de dojana. Persoana pentru care Traian Basescu a oprit coloana oficiala este Alexandru Grigorita, presedintele Consiliului de Administratie la Atlas Pilot SA, una dintre firmele care asigura serviciul de pilotaj in Portul Constanta. "De ce presedintele tarii a ajuns la concluzia ca eu, un neica nimeni, omul care a pierdut tot, sunt un om fara caracter?", se intreaba retoric Grigorita. Conflictul dintre cei doi a izbucnit in urma organizarii de catre Ministerul Transporturilor a concesionarii activitatii de pilotaj, facuta la 23 mai 2000, de care au beneficiat doua SRL-uri. Grigorita ii acuza pe Traian Basescu, ministrul Transporturilor la acea vreme, si pe Serban Mihailescu, din Partidul Social Democrat, de practici neloiale. Neintelegerile au ajuns in instanta. Mai grav este ca activitatea de pilotaj maritim in Portul Constanta fusese privatizata, de catre Fondul Proprietatii de Stat, in 1996. Alba-neagra Atlas Pilot primeste, printr-o hotarare judecatoreasca, dreptul sa practice pilotajul. Pe 20 ianuarie 2004, societatii comerciale Atlas Pilot SA ii este emisa o autorizatie prin care poate desfasura, in zona II a Portului Constanta, activitatea de pilotaj al navelor maritime la intrarea si iesirea