Agentia pentru Strategii Guvernamentale a prezentat ieri campania de imbunatatire a imaginii romanilor din Italia. Realizata de agentia italiana Playteam cu un buget de 4,23 milioane euro, campania le prezinta italienilor cazuri reale de romani integrati in societate.
Campania urmareste sa transmita o serie de cifre care rezuma relatiile romano-italiene. Astfel, in Italia traiesc legal peste un milion de romani, care produc 1,26% din produsul intern brut al tarii. Dintre acestia, 72% au absolvit liceul iar 59,2% sunt licentiati. Chiar daca 57% dintre italieni au o parere proasta sau foarte proasta despre imigranti, majoritatea celor care cunosc indeaproape romani au o parere foarte buna despre acestia.
Inlesnirea procesului de cunoastere este si obiectivul principal al campaniei, derulate sub sloganul “Romania. Piacere di conoscerti”. “Imaginea distorsionata pe care italienii o au despre romani este cauzata de necunoastere si de felul in care mass-media au prezentat cazurile de infractionalitate comise de romani. Din acest motiv, datele campaniei de comunicare nu ar fi trebuit tratate din punct de vedere publicitar, ci din perspectiva jurnalistica”, a spus Gianbattista Giannoccaro, CEO Playteam.
Astfel, piesa de rezistenta a campaniei este un documentar jurnalistic, lung de 30 de minute, in care un reporter italian calatoreste in mai multe regiuni din Italia, intervievand romani perfect integrati in societate: un pictor, o actrita, o infirmiera, un gradinar, o traducatoare, un mncitor in constructii, un macelar, un electrician si un cuplu de bucatari. Spre deosebire de campania realizata de agentia Saatchi & Saatchi pentru romanii din Spania, personajele care depun marturie in campania Playteam sunt reale.
Din documentar au fost extrase apoi fragmente de cate 30 de secunde, care reprezinta spoturile TV ce ruleaza pe principalele posturi ital