Reteaua finlandeza R-Kiosk, detinuta de grupul finlandez Sanoma, a devenit din toamna un competitor de temut al chioscurilor din orasele mari si vede potential pentru 1.000-1.500 de unitati in Romania.
"Am ajuns la o medie de 500 de clienti pe zi pe fiecare magazin. Tinta noastra este este cresterea numarului de clienti si sper sa facem acest lucru prin schimbarea perceptiei consumatorilor despre magazinele R-Kiosk: desi am intrat pe piata cu aceleasi preturi ca si magazinele de proximitate concurente, lumea ne percepe ca un magazin scump datorita faptului ca aducem un concept modern de comert", spune Dan Vasile, managing director al Rautakirja Romania, operatorul retelei de magazine R-Kiosk.
Iau din conceptul benzinariilor
Businessul se bazeaza pe vanzarea de presa, tigari, loterie, bauturi si alimente de tip fast-food, avand un concept similar lanturilor de benzinarii, insa locatii diferite, accesibile nu doar conducatorilor auto.
Tinta de vanzari a retelei pentru acest an este de 4,5 mil. euro, iar anul viitor planurile prevad atingerea unei cifre de afaceri de 17 mil. euro cu 70 de unitati operationale. Un magazin R-Kiosk are in medie 50-70 de metri patrati si 3-4 angajati.
"Dupa ce vom avea o masa critica de 45 de magazine si dupa ce piata va incepe revenirea vom sti exact cum stam si daca putem vorbi de o piata pregatita pentru acest format de comert. Atunci vom putea investi si in promovare pentru a sustine businessul local", afirma Vasile.
R-Kiosk a deschis primul sau magazin din Romania in vara lui 2008, la acel moment planurile companiei Rautakirja vizand dezvoltarea unei retele de 30 de unitati in primul an de operare. In luna noiembrie a anului trecut compania a decis insa inghetarea proiectelor de extindere din Europa din cauza crizei economice, astfel incat au fost realizate doar 18 din cele 30 de inaugurari planificat