Despre precupările actuale ale administratorilor de pensii private, într-un interviu cu Ioan Vreme, CEO, Generali Pensii.
Motoarele industriei de pensii lucrează la capacitate maximă pentru a soluţiona problemele de detaliu care încă mai există, pentru a construi soluţiile de viitor, pentru a consolida pas cu pas încrederea participanţilor.
PRIMM: Ne aflăm în plină perioadă a expedierii scrisorilor de informare anuală. Sunt ceva noutăţi de semnalat cu privire la acest demers de informare? Cum ar trebui citită scrisoarea din acest an?
Ioan Vreme: Se poate spune că expedierea scrisorii anuale de informare a intrat deja în rutina fondurilor de pensii. Este un proces bine pus la punct şi care nu mai pare deloc atât de spectaculos ca în primul an. Rămân doar un volum destul de mare de muncă şi un capitol destul de consistent în balanţa noastră de cheltuieli anuale. Totuşi, în acest an conţinutul scrisorii este uşor modificat, în sensul eliminării datelor financiare generale ale administratorului şi ale fondului, informaţii care nu sunt uşor de înţeles de către participant.
Altfel spus, scrisoarea este mai simplă şi mai clară, referindu-se doar la valorile personale şi la acumularea produsă în contul individual. Cred că la citirea scrisorii participanţii ar trebui să urmărească răspunsul la trei întrebări esenţiale: - A virat angajatorul meu contribuţiile în fiecare lună? Acest detaliu se vede în linia corespunzătoare lunii calendaristice şi, evident, valoarea contribuţiei trebuie să fie în fiecare lună diferită de zero; - A virat angajatorul suma corectă? Participantul poate calcula valoarea corectă, raportat la salariu, luând în considerare o contribuţie de 2% din venitul brut pentru lunile ianuarie şi februarie 2010 şi de 2,5% din acelaşi salariu brut începând cu luna martie; - Cât am câştigat? Cel mai simplu mod de evidenţiere a beneficiilor