Doar 15 ani au trecut de la premiera ispravii lui Tarantino si Rodriguez, dar filmul face azi figura de clasic. Revederea lui miroase a cinemateca. Din 1996 incoace multe s-au schimbat: George Clooney s-a facut regizor si a dat-o pe politica, Danny Trejo a trecut la roluri principale, iar Harvey Keitel a ajuns in Romania.
Faptul ca HBO programeaza "From Dusk Till Dawn"/"De la apusul la rasaritul soarelui" nu se datoreaza, totusi, prezentei lui Harvey Keitel la Sighisoara, unde filmeaza cu Gerard Depardieu in filmul pe care Bogdan Dumitrescu Dreyer il face (pe urmele lui Sergiu Nicolaescu) dupa nuvela "Moartea lui Ipu" de Titus Popovici.
Pana la "Moartea lui Ipu", actorul american a trecut si prin moartea vampirilor deghizati in femei sexy din carciuma mexicana Titty Twister, vampiri care - pana una, alta - il ajuta sa-si depaseasca criza religioasa care-l facuse ca dupa pierderea sotiei sa puna-n cui meseria de preot.
"From Dusk Till Dawn" e interesant de revazut azi pentru ca poti descoperi ca nu s-a invechit. Nici n-avea cum. Era de la bun inceput ambalat ca un borcan cu muraturi.
La 15 ani de la premiera, ca si la 40, referintele la precedentele filme ale lui Quentino Tarantino si Robert Rodriduez (singuri sau impreuna - "Four Rooms", "Pulp Fiction", "Reservoir Dogs") sau la filme de gen sau/si de serie B alcatuiesc o saramura perfecta.
Filmul n-a fost nici la premiera intampinat cu urale de critici. Acestia au conchis ca are energie, dar nu destula substanta. Avantajul lui e ca poate deveni mai "consistent" pe masura ce trece timpul. Nu doar ca parodia devine mai vizibila, dar evolutia cinematografiei il mentine pe un raft unde poate sta bine-mersi alaturi de alte placeri vinovate.
Uneori, da, are umor. Reporterita zambareata (Kelly Preston) relateaza la televizor tragicul parcus al fratilor