Companiile locale aleg tot mai mult sa produca sub brandul marilor lanturi de retail, in asa numitul sistem "private label", pentru a-si asigura vanzarile in contextul crizei financiare. Pe termen lung, acest compromis se poate transforma in "condamnarea la moarte" a multor branduri care "nu vor mai putea lupta impotriva curentului", cred consultantii in management.
La raionul de cosmetice al unui hipermarket Carrefour, o crema de fata Gerovital de 30 ml produsa de compania clujeana Farmec costa intre 11,65 lei si 16,85 de lei, in functie de caracteristici, in timp ce una pe care este imprimat numele Carrefour, de 50 ml, 9,99 lei. Asta inseamna ca aceeasi cantitate este de doua ori mai scumpa. Si laptele demachiant are aproape aceleasi ingrediente, dar difera la pret. Laptele Doina al aceleiasi companii poate fi achizitionat cu aproape 3,5 lei, iar cel produs pentru hipermarket 4,8 lei, avand insa cantitatea aproape dubla.
Pentru a-si rezolva problema unui rulaj constant, compania Farmec, cel mai mare producator de cosmetice cu actionariat integral autohton, a inceput sa produca pentru lantul francez de hipermarketuri Carrefour din vara acestui an, anuntand ca aproximativ 5% din cifra de afaceri va fi realizata din produse care nu poarta numele firmei. "Colaborarea cu Carrefour a inceput in luna august, contractul fiind incheiat pe o perioada de un an, cu posibilitatea de prelungire. Parteneriatul cu retailerul francez ne ajuta sa reducem costurile de productie prin rulajele mai mari, iar in prezent suntem in discutii si cu alte companii pentru parteneriate in segmentul marcilor private", a declarat conducerea Farmec.
Brandurile mici fac compromisuri
Aceeasi decizie au luat-o si companii ca Elmi Prodfarm, care produce Elmiplant sau Fresh Up Cosmetics. Intr-o perioada in care consumul se mentine scazut, companiile aleg intre a-si