ea mai dură etapă din ediţia 2010 a Turului României, desfăşurată ieri, între Suceava şi Botoşani, s-a încheiat cu victoria italianului Alex Buttazzoni (San Marco Concrete). Lider se menţine bulgarul Vladimir Koev (Hemus), câştigătorul din 2006. La finalul etapei patru rutieri au fost implicaţi într-un carambol.
Aproape şase ore le-.a luat celor 70 de rutieri rămaşi în întrecere să parcugă cei 226 de kilometri ai etapei cu numărul 4 din „Mica Buclă”. Cu trei căţărări de categorie A, aceasta a fost cea mai dificilă din programul ediţiei cu numărul 47 a competiţiei, îar efortul depus s-a făcut simţit în momentul în care rutierii au trecut linia de sosire, în Botoşani.
Evadări în serie şi căţărări de categoria A
Plecată din Suceava la 12.45, caravana n-a avut linişte de la început. După numai un kilometru, Tamas Csicsaky (Dinamo) s-a desprins de pluton, avansul său faţă de acesta fiind la un moment dat de aproape trei minute. El a bătut sprintul de la Câmpulung Moldovenesc în faţa moldoveanului Victor Mironov (Olimpic Team Autoconstruct Câmpulung Muscel) şi a italianului Piergiacomo Marcolina (Cycling Team Friuli), însă a fost ajuns înaintea căţărării de la Sadova. De altfel, efortul făcut în prima parte a etapei l-a obligat pe Csicsaky să abandoneze.
Cu o diferenţă de nivel de circa 800 de metri, urcuşul a animat şi mai mult lupta pentru întâietate în această etapă. Italianul Bruno Rizzi (Tuşnad Cycling Team) şi-a consolidat poziţia de lider al căţărătorilor, el ajungând primul la Sadova şi Ciumarna. În apropierea lui s-au aflat de fiecare dată bulgarul Vladimir Koev (Hemus), de a cărui protecţie s-a ocupat Evgheni Gerganov, şi grecul Ioannis Tamouridis. Adică oamenii care se luptă pentru primul loc la “general”. În această porţiune a traseului o motociclistă care însoţeşte caravana a ieşit în decor, din fericire fără u