Românii decid să cumpere ceva după ce au studiat online specificaţiile produsului şi au căutat referinţe despre acesta. Din acest motiv, retailerii vor să „coboare“ internetul în magazin şi să-şi păstreze astfel clienţii.
Informaţiile despre produse oferite în mediul virtual au devenit un criteriu important de selecţie pentru tot mai mulţi români care sunt puşi pe cumpărături. De altfel, potrivit unui studiu Cisco realizat la nivel internaţional, chiar conţinutul digital poate să declanşeze în consumatori impulsul de cumpărare.
În plus, răspândirea la scară largă a tehnologiilor personale şi creşterea comerţului electronic au generat un nou comportament al consumatorilor: cumpărăturile pe mai multe canale. De pildă, aproape 74% din participanţii la studiul Cisco au precizat că, înainte de a lua orice decizie de cumpărare în magazin fac cercetări online.
„Îmi place să urmăresc ofertele magazinelor preferate, fie că este vorba de cele de electronice, fie că este de supermaketuri sau site-uri cu oferte de vacanţă. Ar fi şi păcat să nu folosesc internetul, dacă tot îl am la îndemână, iar cel mai folositor mi se pare faptul că pot găsi părerile altor utilizatori", spune Răzvan Marica (28 de ani), consultant.
Bucureşteanul mai spune că abia după ce se informează, alege magazinul unde a găsit cea mai bună ofertă şi se duce să-şi cumpere produsul dorit. „De exemplu, în urmă cu câteva săptămâni, mi-am luat un laptop. Mai întâi am cercetat produsele, iar după ce am ales configuraţia, am început să compar ofertele din diverse magazine. Mi-a fost mult mai uşor decât să bat eu drumul de la un dealer la altul", mai explică tânărul.
„Suciţi" de informaţiile virtuale
Nu doar pentru produsele care reprezintă o investiţie serioasă românii spun că se inspiră din mediul virtual. De pildă, Gabriela Popescu (34 de ani), din