Cea de-a treizecea ediţie a Festivalului Klangwolke din Linz – Capitala Culturală Europeană în 2009, alături de Vilnius – stă sub semnul Genezei şi al Distrugerii. Mai precis, s-a început cu sfîrşitul, spectacolul Potopul întinzîndu-se, pe 5 septembrie, practic peste întregul oraş; pe 13 septembrie, echilibrul va fi refăcut prin Creaţia lui Haydn (de altfel, şi el un sărbătorit al acestui an) sub bagheta lui Dennis Russell, în Brucknerhaus. Ceea ce deosebeşte ediţia actuală a festivalului de cele precedente nu este atît participarea entuziastă a locuitorilor (au devenit legendare imaginile cu radiourile puse la ferestre pentru a crea împreună „norul sonor“ care dă şi numele de Klangwolke), cît introducerea unui preludiu mai puţin obişnuit. Scenariul epic al Potopului s-a deschis în după-amiaza zilei cu parada animalelor: sute de animale de poliester, de la fluturi la elefanţi, dinozauri şi girafe, caracatiţe şi şerpi, bufniţe şi delfini, manevraţi de circa 700 de voluntari, s-au adunat în Piaţa oraşului pentru a asculta profeţiile neliniştitoare referitoare la distrugerea planetei, înainte de a se revărsa pe străzi, în căutarea unei soluţii salvatoare, spre încîntarea puhoiului de spectatori de toate vîrstele. Animalele au fost confecţionate în ultimele luni de studenţi de la Universitatea de Artă din Linz, împreună cu locuitori ai oraşului şi din împrejurimi, după modele realizate de sud-africanul Roger Titley, ale cărui păpuşi sînt cunoscute din spoturi publicitare (pentru firme precum IBM, Microsoft, Coca-Cola, Philips, Shell, nenumărate mărci automobilistice etc.). Ce-i drept, perfecţiunea uimitoare a animalelor* ne face să trecem peste uşoarele inadvertenţe, precum contradicţia dintre episodul carnavalesc al paradei şi tonul sumbru al „Profeţiei“. Potopul propriu-zis a început însă abia la lăsarea întunericului, cînd 80.000 de spectatori de toate vîrstele