Organizatiile care adopta o politica orientata catre angajati inregistreaza profituri mai mari si o productivitate sporita.
Organizatiile care adopta practici manageriale diverse orientate catre angajati, precum distribuirea sarcinilor, dezvoltarea abilitatilor sau formarea profesionala, inregistreaza rezultate mai bune decat companiile care prefera sa investeasca in angajatii sai doar intr-o singura directie.
Spre exemplu, daca o companie si-ar mari cu doar 10% investitiile necesare implementarii unor politici manageriale orientate catre angajati, aceasta si-ar asigura cresterea profitului cu aproximativ 2.000 de euro pe an pentru fiecare angajat in parte, arata studiile unor cercetatori britanici care au intervievat peste 3.000 de angajatori pentru a masura impactul acestora asupra culturii organizationale.
Printre cei 12 indicatori folositi de cercetatorii britanici pentru evaluarea performantelor unei organizatii se numara modul de recrutare al angajatilor, posibilitatile de avansare si asteptarile acestora.
Surprinzator, studiul a aratat ca organizatiile mai tinere tind sa inregistreze rezultate mai bune, comparativ cu marile corporatii care au istorie in spate.
De asemenea, organizatiile care au inregistrat rezultate pozitive inclina spre asigurarea unui mediu placut pentru desfasurarea activitatilor si practica o politica indreptata spre inovatie.
Simon Jones, directorul executiv al firmei de consultanta People din Marea Britanie, care a contribuit si la realizarea studiilor, considera rezultatele acestora "zguduitoare".
"Studiile reprezinta o dovada clara a faptului ca practicile manageriale inclinate spre angajati influenteaza intr-un mod benefic performantele organizatiei pe ansamblu", spune el.
In ultimii doi ani cercetatorii de la doua dintre cele mai prestigioase companii britanice de consultant