În contextul în care furturile de telefoane mobile au înregistrat o creștere fulminantă în ultima vreme, companiile de telefonie mobilă au pus la punct o afacere prin care pot obține bani buni oferindu-le clienților o asigurare premium împotriva acestor furturi. La prima vedere, această inițiativă pare să fie în avantajul utilizatorilor de telefoane mobile, însă se pare că de fapt este doar o modalitate de a rotunji profiturile companiilor, deoarece există o soluție mult mai economică prin care pot fi prevenite efectele negative ale furturilor.
Potrivit Huffington Post, un procurorul districtual din San Francisco a anunțat, săptămâna aceasta, că a obținut un document potrivit căruia companiile de telefonie mobilă blochează introducerea unei soluții simple prin care utilizatorii pot fi protejați de consecințele furtului telefoanelor.
"Aceste emaluri arată cum se opun companiile de telefonie mobilă introducerii așa-numitului buton de oprire al telefonului, care l-ar face inoperabil în caz de furt. Ei refuză această soluție tehnologică pentru a putea stoarce miliarde de dolari prin asigurările premium. Sunt șocat... Asta ar fi o soluție care ar putea pune capăt victimizării clienților", explică procurorul George Gascon.
Numai anul trecut, peste 1,6 milioane de americani au fost victimele furturilor de telefoane, iar 40% dintre furturile comise în marile orașe au vizat telefoanele mobile.
În replică, reprezentanții companiile de telefonie mobilă susțin că introducerea acestei soluții tehnice de blocare a funcționării telefoanelor în caz de furt nu va reduce numărul infracțiunilor, existând riscul ca hackerii să găsească o soluție alternativă.