Anul trecut, veniturile nete ale industriei media americane au atins aproape 287 miliarde de dolari. Marile grupuri de presă din Statele Unite ale Americii se află pe un trend ascendent, Anul trecut, veniturile nete ale industriei media americane au atins aproape 287 miliarde de dolari.
Marile grupuri de presă din Statele Unite ale Americii se află pe un trend ascendent, înregistrând anul trecut o creştere a veniturilor nete de 8% faţă de anul 2005. Noile atracţii pentru businessul acestora sunt internetul, televiziunea prin cablu şi cea digitală.
4,1 miliarde de dolari reprezintă veniturile companiilor media din publicitatea pe internet în 2006, cu 22,7% mai mari faţă de anul 2005
Trusturile media de peste Ocean au tras linie după anul financiar 2006 şi au început să îşi numere banii. Preluarea companiei Dow Jones de către News Corporation, investiţiile în digitalizarea televiziunii şi în mediul online ale Times Warner, fuziunile şi expasiunile pe piaţă au rotunjit veniturile grupurilor media la aproximativ 287 miliarde de dolari.
Încasările au crescut cu 8% faţă de 2005, semn că piaţa media se poate reinventa, în ciuda comentariilor pesimiste. În urmă cu 20 de ani, veniturile acestor trusturi ajungeau la doar 29,5 miliarde de dolari, mai puţin decât a avut în 2006 cel care deţine prima poziţie, Time Warner. Clasamentul primelor 100 de grupuri este strâns, iar sumele la care ajung încasările acestora sunt uluitoare pentru... un mogul român de presă slab de inimă. Cea mai mică firmă are venituri mai mari de... 300 milioane de dolari.
Marketingul direct atacă media clasică
Topul clasamentului companiilor de media este condus, încă din 1995, de "mamutul" media Time Warner, fondat în 1972. Acesta deţine 11,8% din piaţa americană. Pentru a putea înţelege cât de mare este Times Warner, se poate face o co