În urmă cu cîţiva ani, am găsit sprijin pentru a prezenta în paginile revistei Observator cultural un important domeniu al creaţiei contemporane, adesea lăsat în umbră de virtuozitatea celorlalte arte care participă la spectacol: scenografia. Primul creator de marcă prezentat, în ceea ce am dorit să fie rubrica „Scenografi români“, a fost Vittorio Holtier, urmat de Irina Solomon, Puiu Antemir, Maria Miu, Dragoş Buhagiar, Ştefania Cenean. În 2007, Fundaţia Ileana a organizat – cîştigînd prin PROMOCULT – participarea României la Quadrienala de Scenografie şi Arhitectură de Teatru de la Praga, a iniţiat primul site dedicat scenografilor români profesionişti, www.romanian-scene-designers.org, realizînd, în 2008, primul concurs de lighting-design de teatru pe plan naţional (Premiul CEZ), în ambele ocazii Observator cultural fiindu-ne partener. Ne întoarcem astăzi cu un text despre scenografa Teatrului Bulandra, Nina Brumuşilă, în speranţa că vom reveni cu altele despre remarcabilii artişti ce ilustrează scenele teatrelor din România (L. B.-B., director al Fundaţiei Ileana). Exuberanţă, vitalitate şi sentimentul modei – sînt coordonatele care definesc cel mai bine stilul artistic al scenografei Nina Brumuşilă. Costumele, obiectele create de domnia sa au prestanţă, dar şi discreţie, adică acele calităţi care se cer, poate, în primul rînd, obiectului teatral, obiectului de spectacol. Scenograf principal al Teatrului Bulandra, artista a lucrat, începînd din anii ’80, alături de cei mai mari regizori români: Liviu Ciulei, Silviu Purcărete, Alexandru Darie, Cătălina Buzoianu, dar şi de acei mari actori dublaţi de la fel de mari regizori, precum Gelu Colgeac, Horaţiu Mălăele sau de cei care au fost Adrian Pintea şi Florian Pittiş. Din creaţia sa dorim să amintim, pentru început, costumele la Hamlet, cu Marcel Iureş, în regia lui Liviu Ciulei, din 2000, de la Teatrul Bulan