Afacerile cu toalete ecologice au fost lansate inca din anul 2000, insa doar in ultimii patru ani se poate vorbi despre o dezvoltare mai accentuata a pietei, estimata in prezent la 6 milioane de euro.
“Piata toaletelor ecologice nu s-a stabilizat inca, iar pozitiile jucatorilor nu s-au conturat. Anul trecut am inregistrat afaceri de 2,3 milioane de euro, pe o piata de aproximativ 6 milioane de euro”, a declarat pentru Wall-Street Adrian Lazar (foto), sales manager in cadrul Toi-Toi&Dixi, cel mai mare operator din piata.
In momentul de fata, compania Toi-Toi&Dixi detine mai mult de jumatate din piata de profil, unde mai activeaza jucatori ca Toifor, Emvirotec, Eco Toilet sau EcoPublic.
Constructiile, motor de crestere pentru business-ul cu toalete
Adrian Lazar isi aminteste ca 2002 a fost anul cand compania a intrat mai puternic in piata, operand in Romania ca parte a grupului ADCO International din Germania, lider european pe piata toaletelor mobile si ecologice, cu filiale in 80 de tari.
“Practic, am preluat sistemul german si l-am adaptat aici, in Romania”, afirma Lazar.
Asa cum afirma managerul Toi-Toi&Dixi, boom-ul din constructii reprezinta motorul principal al avansului inregistrat de afacerile cu toalete ecologice. “Mizam pe o crestere de 20% fata de anul trecut, mai ales pe zona santierelor de constructii. In opinia noastra, se va construi alert in urmatorii 25 de ani”, argumenteaza Lazar.
In plus, legislatia privind protectia muncii si normele de lucru vor fi luate in calcul mai serios de catre sefii santierelor de constructii, spune acesta.
Bani din evenimente si concerte
Clientii cei mai importanti ai unui astfel de business sunt dezvoltatorii mari de proiecte imobiliare, insa exista si o clientela care are o pondere tot mai mare in portofoliul de clienti. “Manifestarile de tipul festivalur