Distribuitorii şi vânzătorii de cauciucuri au cifre de afaceri mai bune doar în sezonul rece. Criza din industria auto se resimte şi în piaţa de anvelope. Comparativ cu anul trecut, în primele şase luni din 2010, vânzările au fost mai mici cu 15-20%.
Fabricanţii, comercianţii şi service-urile de anvelope au reuşit să contracareze vânzările slabe din timpul anului doar prin recordurile înregistrate odată cu prima zăpadă. „Pentru noi, segmentul anvelopelor de iarnă a reprezentat aproape 50% din vânzările de pe întregul an", spune Ovidiu Bălan, director general Goodyear Dunlop Tires România. El declară că piaţa din România are potenţial de creştere şi se aşteaptă ca, până în 2015, volumul total să ajungă la 10 milioane de unităţi.
„Clienţii sunt mai strânşi la pungă"
La rândul său, Marius Nicolescu, director de marketing la Autosoft, a declarat pentru „Adevărul" că, dacă nu avea bafta unei ierni grele, afacerea pe care o conduce ar fi fost mai aproape de faliment. Reprezentanţii companiei Şama Service spun că cifra de afaceri din prima jumătate a acestui an este cu 15% mai mică faţă de 2009.
„Multe companii au renunţat la flotele de maşini, iar proprietarii de automobile sunt mai strânşi la pungă anul acesta", a declarat, pentru „Adevărul", Cătălin Stoicescu, director executiv Şama Service.
El spune că 80% din clienţii reţelei pe care o conduce era formată din flotele de maşini de la companii, în timp ce 20% sunt persoane fizice. În unităţile Şama, 75% din clienţi vor anvelope premium, 20% cumpără produse de calitate medie, iar 5% se orientează către cele cu preţ foarte mic.
Miercurea, ziua cea mai slabă
Stoicescu mai spune că aproape jumătate din vânzări se fac în lunile noiembrie şi decembrie. Dacă iarna intră în service chiar şi 150 de maşini pe zi, vara abia ajung 20 de automobile. Cătălin Stoicescu declară că cea mai s