România are în prezent 548 de kilometri de autostrăzi, o mare parte dintre aceştia, mai exact 435 de kilometri, fiind finalizaţi în ultimii ani. Construcţia de autostrăzi în România a început încă de dinainte de Revoluţie, astfel că după căderea regimului comunist ţara avea 113 kilometri de autostrăzi, pe rutele Bucureşti-Piteşti şi Feteşti-Cernavodă.
Ulterior însă au mai trecut alţi 15 ani până când autorităţile să mai adauge pe harta României alţi kilometri de autostradă.
În 2004, am dublat practic reţeaua de autostrăzi, ajungând la 228 de kilometri, iar numărul acestora a continuat să crească, însă nu suficient de mult.
Cu cei 548 de kilometri, echivalentul unei densităţi de doar 0,002 kilometri de autostrăzi pe kilometrul pătrat, România se află la coada Europei în ceea ce priveşte dezvoltarea infrastructurii rutiere.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 21.11.2013
România are în prezent 548 de kilometri de autostrăzi, o mare parte dintre aceştia, mai exact 435 de kilometri, fiind finalizaţi în ultimii ani. Construcţia de autostrăzi în România a început încă de dinainte de Revoluţie, astfel că după căderea regimului comunist ţara avea 113 kilometri de autostrăzi, pe rutele Bucureşti-Piteşti şi Feteşti-Cernavodă.
Ulterior însă au mai trecut alţi 15 ani până când autorităţile să mai adauge pe harta României alţi kilometri de autostradă.
În 2004, am dublat practic reţeaua de autostrăzi, ajungând la 228 de kilometri, iar numărul acestora a continuat să crească, însă nu suficient de mult.
Cu cei 548 de kilometri, echivalentul unei densităţi de doar 0,002 kilometri de autostrăzi pe kilometrul pătrat, România se află la coada Europei în ceea ce priveşte dezvoltarea infrastructurii rutiere.
Articol publicat în ediţia ti