Start-up-urile din capitala tehnologiei - Silicon Valley - au adoptat un nou plan de afaceri si anume amanarea, conform publicatiei Wall Street Jornal.
MerchantCircle Inc., un start-up de Internet din California, a descris coordonatele acestui trend. Luna trecuta, proprietarul companiei, Ben Smith, a fost la New York pentru a discuta cu companiile media despre o crestere a capitalului de 50 milioane dolari, cu care planuieste sa faca achizitii pentru a alimenta cresterea MerchantCircle.
Dar cum pietele financiare s-au prabusit in aceasta luna, Smith a anulat doua deplasari la New York si un roadshow in Europa pentru a creste capitalul. Pentru moment, cresterea de fonduri pe care si-o propusese compania este amanata.
“Cand am inceput anul ne-am concentrat foarte mult pe crestere”, a declarat Smith, care in 2005 a fondat MerchantCircle, ce furnizeaza servicii de publicitate online pentru companii mici. “Acest lucru nu este foarte important in acest moment, acum ne intereseaza doar de transferul de bani”.
Schimbarea facuta s-a propagat in intreg Silicon Valley, unde executivii de start-up-uri, care au pus temelia pentru economia tehnologica, amana acum exinderea perspectivelor, apeland la reduceri voluntare, eliminand planurile de angajare si reducand cheltuielile. Schimbarea este un motiv de framantare pentru companiile nou intrate pe piata din aceasta regiune, care in mod obisnuit se focusau pe o crestere imediata prin angajarea rapida a angajatilor si pe intrarea pe piata cu noi tehnologii.
Schimbarea a fost stimulata de economia instabila si miscarea din piata, ce a lovit principala sursa de finantare a sturt-up-urilor: capitalurile de risc (venture capital). Principalele firme de capital de risc din Silicon Valley, cum ar fi Sequia Capital si Benchmark Capital, au tras semnalul de alarma, anuntand ca spectrul crizei s-ar putea extinde.