21 de studenţi la Jurnalism ai Universităţii din Londra au vizitat 21 de oraşe din Polonia, expunându-şi în timp real impresiile pe care le-au trăit. Studiul, demarat la iniţiativa unui ziar polonez, a vrut să anticipeze ce vor trăi cei peste un milion de fani care vor veni la Euro 2012
Polonia se pregăteşte din greu pentru Euro 2012. Şi o face aşa cum a făcut-o în toată istoria ei, cu sârguinţă, conştiinciozitate, seriozitate. Chiar dacă la stadioane nu stau încă foarte bine, există semnale clare că ele vor fi gata pentru regalul fotbalistic.
Pentru a înţelege mai bine cum percepe societatea civilă această şansă primită de la UEFA, vă propunem un experiment. De fapt, vă prezentăm un experiment pus la cale de Gazeta Wyborcsa, cel mai citit şi mai influent cotidian din Polonia.
"Misiunea 21", descriere şi obiective
S-a numit "Misiunea 21" şi a avut loc în iunie, cu aproximativ un an înaintea debutului competiţiei. Descriere: 21 de studenţi ai Facultăţii de Jurnalism din cadrul Universităţii din Londra au mers în Polonia, timp de nouă zile, în 21 de oraşe alese prin tragere la sorţi. Scopul: tinerii implicaţi în proiect au avut ca sarcină să povestească în timp real - pe bloguri, tweeter ori facebook - impresiile pe care le-au trăit în fiecare dintre cele nouă zile petrecute în respectivul oraş sau orăşel. Cu alte cuvinte, a fost interesant de observat impactul acestora cu tot ceea ce presupune Polonia, o ţară necunoscută lor. Iar concluziile au fost surprinzătoare până şi pentru cei care au pus la cale experimentul.
Ce ştiau înainte despre Polonia
Grzegorz Piechota, senior-editor la Gazeta Wyborcsa, a explicat de unde le-a venit ideea: "Înainte de a veni la noi în ţară, ei credeau că Polonia e o ţară cu adânci urme ale comunismului ori ale Celui de-al Doilea Război Mondial, locuită de oameni catolici, ex