Flavio Briatore a părăsit F1 pe uşa din dos. El a rămas însă cu o soţie top-model şi multe milioane în bănci
Inginer topometrist de profesie, instructor de schi de ocazie, manager de restaurant şi, apoi, angajat la Bursa din Milano, Flavio Briatore a avut o evoluţie spectaculoasă şi a ajuns în lumea Formulei 1 după ce l-a cunoscut şi a dezvoltat reţeaua de magazine de îmbrăcăminte a lui Luciano Benetton, proprietarul fostei echipe de F1 Benetton. Deşi nu ştia mai nimic despre acest sport, italianul a dat dovadă de abilitate şi inteligenţă. Iar în 6 ani, Benetton a cîştigat titlul mondial la constructori (1995).
Scouterul lui Schumi şi Alonso
La început, Briatore a fost director comercial la Benetton. Imediat după preluarea acestei funcţii însă, el a început să taie şi să spînzure, iar în scurt timp, a fost numit manager general. Apoi, l-a angajat ca inginer pe Tom Walkinshaw, cel care l-a adus pe Michael Schumacher de la Jordan (1991).
Briatore a revenit în F1 în 2000, cumpărînd Benetton şi formînd echipa Benetton-Renault, mai tîrziu Renault F1 Team. Talentul şi abilităţile sale de scouter s-au demonstrat din nou, italianul încredinţîndu-i volanul unui monopost lui Fernando Alonso, campion mondial în 2005 şi 2006. În 2007, Renault-ul lui Briatore a fost găsit vinovat de spionaj în dauna McLaren. Dar nimeni nu a fost pedepsit.
Scandalul "Crashgate", în care l-a pus pe Nelson Piquet jr. să producă un accident voluntar în Singapore pentru a-i facilita victoria lui Alonso, i-a pus însă capac. Flavio Briatore nu mai are voie să calce în zonele de sub jurisdicţia FIA pe viaţă!
Bani şi femei
Acum vine partea frumoasă. Briatore este multimilionar! Are un yaht imens de 63 metri, "Force Blue", cluburi de noapte şi multe altele. În urmă cu doi ani a investit şi în fotbal, devenind proprietarul lui Que