Europa de Vest conduce vanzarile din retailul electronic de la nivel global, cea mai matura piata fiind Marea Britanie, arata un studiu recent aparut in publicatia eMarketer.
Potrivit companiei de cercetare Collins Stewart, Europa va domina acest segment pana in 2012, cand vanzarile online vor depasi 200 miliarde dolari. "Populatia cumparatorilor online din aceasta regiune creste in mod constant, dar chiar si asa sunt diferente importante in aceste piete", a declarat Karin von Abrams, analist eMarketer.
Studiul mai releva ca infrastructura si comportamentul cumparatorilor difera de la o zona la alta. Franta si Germania au avut o activitate mai dezvoltata de e-commerce printre utilizatorii online decat a avut Italia sau Spania, unde internetul reprezinta o mica parte din volumul total de retail. De exemplu, in Germania, achizitiile online au reprezentat 6,9% din vanzarile totale in 2009, in timp ce in Italia achizitiile online au reprezentat doar 0,8%.
"Actuala criza economica a combinat diferentele nationale. In Franta, Germania si Marea Britanie, comertul online a fost bine stabilit inainte de criza, cand cumparatorii care voiau sa faca economii foloseau internetul pentru a compara preturile si produsele articolelor", a declarat von Abrams.
Retailerii online ar putea obtine venituri substantiale datorita numarului mare de cumparatori din pietele europene mici. O importanta oportunitate de crestere este in Spania, unde numarul total al cumparatorilor online este relativ scazut. Aproape doua treimi dintre internauti cu cumparat online anul trecut, mai releva studiul.
In 2009, vanzarile online din Europa au totalizat 182,2 miliarde lire sterline. Marea Britanie conduce acest top cu vanzari 54,2 miliarde lire sterline (si o pondere de 9,5% din vanzarile totale), urmata de Germania, cu 42,3 miliarde lire sterline (6.9%) si Franta, cu 31,3 m