„Am hotărât să nu salvez lumea“, anunţă Mircea Cantor în prima sa expoziţie personală din regiunea Parisului.
Într-o lume dominată de conspiraţia binelui - e indicat să fim ecologici, să fim atenţi ce şi cum mâncăm, să nu pronunţăm anumite cuvinte - un băieţel de 4 ani declară senin „I Decided Not to Save the World"/ „Am hotărât să nu salvez lumea". Filmul video de câteva secunde e una dintre lucrările artistului Mircea Cantor din prima sa expoziţie personală în regiunea pariziană, deschisă la Centrul de Artă Contemporană din Ivry (CREDAC) între 16 septembrie şi 18 decembrie 2011. Rainbow, 2011
Nominalizat de cotidianul „Le Figaro" drept una din cele o sută de personalităţi ale toamnei culturale franceze, Mircea Cantor a fost invitat de CREDAC să-şi prezinte lucrările în noul spaţiu de expoziţie, generoasa galerie de 500 de metri pătraţi deschisă recent în fostele manufacturi de la Ivry, în sud-estul Parisului. „Misterioasă, cu multiple ramificaţii, opera lui Mircea Cantor pledează pentru necesitatea incertitudinii. Cu trei filoane împletite, etic, estetic şi mistic, Cantor merge contra curentului, a nevoii imperioase de azi de a cunoaşte şi de a prezice totul", explică Claire Le Restif, comisarul expoziţiei.
Intitulată misterios „More Cheeks than Slaps", expoziţia e deja un eveniment, prin numeroasele ecouri în presa franceză şi mai ales prin receptarea lucrărilor expuse, care, premiate şi solicitate în diverse părţi ale lumii, şi-au început rapid cariera artistică internaţională.
Obraji şi palme
„Mai mulţi obraji, mai puţine palme", titlul ales de Mircea Cantor, e o referinţă directă la Evanghelie şi la porunca de a întoarce, în caz de nedreptate, şi celălalt obraz. Instalaţia cu acelaşi titlu e formată din cuvinte fluorescente, scrise invers cu tuburi de neon pe un perete, a căror descifrare corectă se face graţie reflexiei în