Guvernul aduce iar in discutie modificarea taxei auto, dupa ce Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene (CJCE) a stabilit ca taxa existenta in prezent incalca legislatia europeana, fiind propuse mai multe variante.
Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a declarat ca varianta finala va fi prezentata in aproximativ doua saptamani.
Potrivit avocatului Ionut Mateescu, singura obligatie pe care o are statul, la stabilirea noii taxe, este de a nu face discriminari.
"Statul roman are atributia suverana de a stabili sistemul de taxare. Singurul criteriu legal este cel al echitatii impunerii", a explicat Ionut Mateescu, pentru Ziare.com.
"Din punctul meu de vedere, statul roman are dreptul sa stabileasca sistemul de taxare cum doreste, in functie de oportunitatile sale, iar o exigenta pe care trebuie sa o respecte este ca nu se poate face o discriminare intre cei care cumpara o masina veche sau cei care cumpara o masina din Romania si cei care cumpara o masina straina", a adaugat avocatul.
Pe langa acest criteriu al echitatii, de aceasta data autoritatile romane trebuie sa fie mai atente la respectarea legislatiei europene.
"Este vorba si de aplicarea, in continuare, a exigentelor legislatiei europene, pe care statul roman si le-a asumat prin aderarea la structurile europene. In aceasta situatie, daca Uniunea Europeana a stabilit ca nu se poate institui o taxa de natura a-i discrima pe cei care cumpara masini vechi in relatie cu cei care cumpara o masina noua, statul roman trebuie sa se conformeze", a mai spus Mateescu.
Care sunt variantele discutate?
Potrivit unor surse citate de Incont.ro, in prezent s-ar discuta pe marginea a cel putin doua variante pentru taxa auto.
Una dintre acestea ar fi aplicarea unei taxe pentru toate masinile la mana a doua, indiferent de unde