Piata masinilor noi s-ar putea injumatati anul acesta, iar 100.000 de angajati din cei 220.000 care lucreaza in sector risca sa ramana fara locuri de munca daca taxa auto va fi eliminata si criza continua, au spus reprezentantii APIA la conferinta de bilant pentru 2008. Producatorii de componente au grave probleme financiare pentru ca nu prea au comenzi, dealerii vand tot mai putin, iar piata auto a scazut anul trecut cu 12%, desi prognozele initiale indicau crestere. In aceste conditii, Dacia ia in calcul reducerea pretului masinilor, dar nu trebuie sa ne asteptam la un val de reduceri ale preturilor la toate marcile.
Criza si taxa ar putea injumatati piata auto
"Situatia e critica, atat la nivelul general al pietei, cat si la importatori si la producatorii de componente. Piata masinilor noi e dimensionata pentru un volum anual de vanzari de 300.000 de unitati, dar e posibil ca anul acesta sa se vanda 150.000 de masini, astfel ca exista riscul pierderii a 100.000 de locuri de munca", spune Brent Valmar, vicepresedintele APIA. El adauga ca modificarea taxei auto la 15 decembrie este legala si benefica pietei auto, iar o noua schimbare, care sa favorizeze intrarea masinilor vechi, ar fi un act criminal impotriva industriei auto.
"Cu taxa, solutia buna este cea dinainte de 1 iulie 2008, pana atunci industria auto si-a putut sustine toate programele de dezvoltare, insa in ultimele luni asistam la undezastru si tot mai multi si-au pus lacatul pe usa", adauga Valmar.
Si Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia si sef al asociatiei care reprezinta producatorii de componente auto (ACAROM), spune ca taxa auto nu trebuie modificata din nou. El spune ca ordonanta data de guvernul Tariceanu in decembrie, prin care s-a triplat taxa auto la masinile SH, este benefica, iar noul Guvern ar trebui sa-i multumeasca pentru aceasta decizie, nu