„Trăsniţi din NATO” şi „Scene de căznicie” sunt cele mai urmărite seriale de comedie. În zilele lucrătoare, ora 22 este disputată de sitcom-urile româneşti şi talk-show-uri. Ca niciodată în acest sezon, concurenţa între seriale este foarte mare. „Trăsniţi din NATO” (Prima TV), cel mai „bătrân” sitcom din actuala ofertă, a fost atacat în această toamnă de „Scene de căznicie”, noua producţie a Antenei 1. În perioada 15 septembrie – 30 octombrie, audienţele în mediul urban ale celor două sitcomuri „au aleargat umăr la umăr”: 2,8% pentru „Trăsniţi din NATO” şi 2,7% pentru „Scene de căznicie”. (Diferenţa e în marja de eroare.)
Şi structura publicului este apropiată: 58% din telespectatorii care au urmărit cele 28 de ediţii ale sitcomului de la Prima TV au fost femei, iar „Scene...” a avut o pondere de 57% în publicul feminin din mediul urban (26 de ediţii).
De asemenea, egalitatea să păstrează şi în cazul persoanelor cu studii superioare: 20%, „Trăsniţi...”, respectiv 21%, „Scene...”. Diferenţele apar la vârstele telespectatorilor. Dacă pentru segmentul 45 – 54 de ani, ponderile sunt apropiate (în jur de 20%), echilibrul se rupe la persoanele de peste 55 de ani: „Trăsniţi...” are o pondere de 26%, în timp ce „Scene” au 39%. Aşadar, publicul „trăsniţilor” este mai tânăr.
Cele două programe au difuzat 880 de reclame (Prima TV), respectiv 872 (Antena 1), livrând în mediul urban 893,6 puncte de audienţă, respectiv 1.051. De remarcat că înlocuirea programului „Animat Planet Show” (retras temporar pe parcursul campaniei electorale) cu „Scene de căznicie” – Best Of, a permis acestuia din urmă să obţină, duminică, după „Divertis Mall”, ratinguri superioare faţă de cele din timpul săptămânii.
„Baronii” se consolează cu intelectualii
Sitcomul „Nimeni nu-i perfect” (Prima TV, ora 22,30) a difuzat 1.000 de reclam