Cu excepţia plimbărilor cu telegondola sau a băilor în ştrand, nu există variante de relaxare. Deşi edilii oraşului bat monedă pe valoarea turistică a oraşului, localnicii sunt de părere că viaţa socială a oraşului poate fi îmbunătăţită sau mai bine promovată.
Este binecunoscut faptul că reclama este sufletul comerțului, și cum turismul este tot o activitate comercială, promovarea obiectivelor unui oraș este prima rețetă a succesului. Din păcate, Piatra Neamț este lipsit la acest moment atât de prea multe variante de relaxare a turiștilor, cât și de o promovare pe măsură a celor existente.
Telegondolă sau ștrand?
Cele două obiective sunt singurele care beneficiază de o susținere din partea materialelor cu profil turistic.
„Este păcat că numai atât avem de promovat. Nu avem muzee restaurate, nu avem case memoriale care să poatăfi vizitate de cei interesați de istoria locului și nici un calendar al evenimentelor socio-culturale care să atragă turiștii", a spus Mircea Boca, dezamăgit de situație.
Părerea este împărțită și de alți pietreni care cred că ar trebui ca activitățile culturale din oraș ar trebui întețite. „Nu ne putem compara cu un oraș care are Festival de Teatru cu tradiție, sărbători câmpenești sau evenimente care să atragă invitați din alte colțuri ale țării. Zilele orașului de la noi sunt doar un prilej de a cumpăra kitch-uri la prețuri mari", a mai spus Ioana Cozma.
În lipsa panourilor de promovare a potențialelor obiective care să atragă turiști în Piatra Neamț, cei care poposesc în oraș se grăbesc să părăsească urbanul pentru a ajunge la Cheile Bicazului sau Lacu Roșu, unde pensiunile și-au amenajat locuri de joacă pentru copii, spații pentru relaxare destinate adulților, toate incluse în prețurile de cazare. Mai mult, singurele locuri promovate de edilii orașului sunt cele din afara acestuia.
„De multe ori se c