Camera de Comerţ şi Industrie (CCI) Braşov derulează în calitate de partener, proiectul strategic „Regions For Jobs”, cofinanţat prin POSDRU 2007-2013, proiect care are ca grup ţintă şomerii, şomerii de lungă durată, persoanele inactive şi cele aflate în căutarea unui loc de muncă.
Potrivit sociologilor din cadrul acestui proiect, două aspecte esenţiale ale statutului de şomer se fac simţite la nivel practic - modalitatea în care este definit şomerul în Legea 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă faţă de cel al persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, precum şi percepţiile asupra motivaţiei şomerilor.
„Şomerul este preocupat de nevoile fiziologice şi de cele de siguranţă, dar i se cere să se plaseze în cele de apartenenţă, stimă de sine şi autoîmplinire. Problema lui este teama, nesiguranţa, dar trebuie să se poarte la interviurile de angajare ca şi cum acestea nici nu ar exista. El nu se poate prezenta la un interviu şi să-şi facă vizibile incertitudinile, deoarece ar părea nesigur, deci imposibil să te bazezi pe el, neprofesionist. A te preocupa de modul în care te îmbraci, cum te porţi, adică de modul în care eşti văzut înseamnă că eşti motivat de elemente ca stima de sine, autoîmplinirea, pe când şomerul este centrat pe factori motivaţionali ce ţin de supravieţuire”, susţin sociologii CCI Braşov.
Prin intermediul proiectului Regions For Jobs, CCI Braşov doreşte să contribuie pe termen lung atât la modificarea percepţiilor asupra statutului de şomer, dar mai ales asupra modului în care se autopercepe şomerul. Astfel, atât agenţii economici braşoveni, care au posturi disponibile, cât şi şomerii şi persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă pot apela gratuit la Centrul de mediere a muncii al CCI Braşov, unde vor fi consiliaţi şi îndrumaţi spre domeniile ocupaţionale disponibile în