Artista Nadia Ioan este autoarea expozitiei de pictura si desen „Boudoir” ce va fi vernisata la Venetia, miercuri, 13 octombrie. Gazduita de Institutul Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia expoziţia reprezintă etapa esenţială în creaţia artistei, dedicată analizei profunde a trupului, a gestului intim al corpului feminin.
La întrebarea “Ce sunt picturile mele?” (titlul „scrisorii deschise” din catalogul expoziţiei) artista răspunde astfel: “Amintiri pentru acum şi pentru altădată ... Identitatea «femeilor mele» nu contează (ele nu au nume, au coduri). Fragmentele de corp sunt secvenţe din filmul vieţii. A1, A2, A3, B4, … D10, D11,… f16, … X29,…Y33 sunt femei obişnuite. Acum. De mâine ele vor fi nemuritoare pentru că vor rămâne în amintirea ta chiar şi după ce nu le vei mai privi. A1, A2, A3, B4, … D10, D11, … f16, … X29, … Y33 sunt semne simbolic gravate în spaţiul mental al existenţei universale”.
Expoziţia va fi deschisă de Liviana Dan, critic de artă şi director artistic al Galeriei de Artă Contemporană a Muzeului Brukenthal din Sibiu. “Nadia Ioan practică un fel de body-awareness-painting des citată în legătură cu textele lui Merleau-Ponty. Corpul este pentru Merleau-Ponty un obiect straniu, care foloseşte acasă şi în lume un sistem general de simboluri. Teoriile lui Merleau-Ponty şi apoi ale lui Lacan au fost puse în contextul picturii, în acest segment al identităţii feminine, diferit de rigoarea analitică a mişcării feministe. Artistul este preocupat de senzaţii, emoţii, funcţionînd ca un seismograf al vieţii cotidiene. Lumea este redusă la propriul corp, la sinele empiric. Gesturile sunt retorice, implicate intim. Nadia Ioan creează intimitate prin tendinţa de a lucra în serii, momentele importante şi controversate ale zilei stabilind tipul de relaţie necesară între percepţie şi emoţie. De fapt, fiecare lucrare are un