Criza nu e la fel de dificilă pentru toţi. Un angajat al companiei multinaţionale Unilever a descoperit soluţia succesului capitalist: împarte bugetele ca şi cum ar fi ale tale. O firmă prietenă - Die Kunstfabrik SRL - atrage naşterea celei de-a doua - Design Premium Fabrik SRL, abia înfiinţată în 2009. Ambele fac publicitate pentru produsele Dove. Sumele în 2008, 2009 şi proiecţia 2010 sunt în jurul a 1 milion de euro! Norocoasele firme Die Kunstfabrik şi Design Premium Fabrik se numără printre favoriţii producători şi furnizori de servicii pentru produsele Dove.
Omul de legătură pare să fie nimeni altul decât Valentin Nicolae, iubitul Lilianei Caimacan, brand manager Dove pentru România şi câteva alte ţări europene. Interesant este că, deşi s-a născut într-un şantier modest şi nu deţine nici o tipografie, tânăra firmă a constructorului Valentin livrează şi adăposteşte materiale promoţionale Dove chiar din acest şantier.
UN FURNIZOR CARE NU PRODUCE
Deşi piaţa este plină de tipografii performante, pentru materialele publicitare produse pentru Dove sunt preferaţi intermediarii. Mai mult, prima firmă nu deţine nici o tipografie, iar cea de-a doua - nici o expertiză. Cele două firme nu ar deţine deci o carte de vizită pe măsura standardelor Dove. Regulile companiei multinaţionale Unilever, companie ce deţine Dove, sunt însă extrem de severe. Practic, contractele ferme nu pot fi la rândul lor subcontractate.
"Pot să vă spun că există o procedură standard care trebuie respectată. Se fac licitaţii serioase. Nu pot însă să vă zic dacă ar fi ieşit câştigătoare cele două firme. Vă daţi seama că licitaţiile se câştigă în funcţie de oferte. Dacă au avut o ofertă bună, cu 50% mai puţin decât ceilalţi şi îndeplinesc standardele, sunt bineînţeles selectaţi", a explicat pentru Jurnalul Naţional şeful Dove, Oana Davidoglu.
"SUNT