Anul de naştere al unei beri, înscris pe etichetă, ascunde poveşti care îmbogăţesc valoarea brandului.
Anul de botez al unei beri poate părea un moft, în prezent, dacă ne gândim la tehnicile de marketing, la goana după cotele de piaţă ale producătorilor, la campaniile agresive, la veselia din reclamele TV, la munca de organizare a reţelelor de distribuţie, la eforturile designerilor de a face prietenoase brandurile. Cine mai are timp să fie atent la un astfel de detaliu: anul înscris pe eticheta unei beri? Citeste pe forbes.ro cati ani are berea ta preferata?
Producătorii de bere nu au obiceiul să transforme anul înscris pe etichete într-un „vector" de creştere a vânzărilor. La majoritatea celor „datate", anul reprezintă o valoare adăugată brandului. Pentru Daniel Gavrilă, directorul firmei de consultanţă Glue, anul are o semnificaţie în măsura în care consumatorii îl remarcă şi-i dau o conotaţie: „Menţionarea anului joacă un rol important mai degrabă în demersul de construcţie a brandului."
Pe piaţa românească, doar două branduri au folosit în mod activ anul înfiinţării: Timişoreana, în mod programatic, şi Ursus, la un moment dat. Pentru Timişoreana, anul a fost folosit ca o caracteristică de bază a brandului. Istoria Timişoreana se împleteşte cu istoria primei fabrici de bere din România. Construită în 1718 de prinţul Eugeniu de Savoya (conducător al oştilor imperiale habsburgice, care a eliberat Timişoara, în anul 1716, de sub ocupaţie turcească), fabrica de bere trebuia să suplinească lipsa apei potabile din oraşul de pe malul Begăi şi să potolească setea armatei austriece. Click pe foto pentru a mări
Cântă imnul ca să bei Staropramen!
Istoria mărcii Stella Artois este strâns legată de istoria oraşului belgian de origine - Leuven. Stella (în latină - „stea") a fost produsă în 1366 în fabrica Den Hoorn în cinstea Crăciunului.