Mio Technology, liderul pieţei de dispozitive GPS din România, a vândut anul trecut peste 20.000 echipamente de navigaţie, înregistrând astfel o cotă de piaţă de aproximativ 34%.
În 2011, reprezentanţii Mio Technology se aşteptă la o creştere a pieţei cu un procent cuprins între 0 şi 10%, acest lucru depinzând de dezghetarea consumului în România şi orientarea unei porţiuni mai mari din cheltuielile populaţiei către turism.
“În 2010 ne-am concentrat pe menţinerea poziţiei de lider pe piaţa echipamentelor GPS din România, în condiţiile unei creşteri a concurenţei atât în zona de preţ, cât şi în zona de servicii adăugate ataşate produsului în procesul de vânzare şi post-vânzare. Pe lângă acest lucru, am urmărit păstrarea profitabilităţii” declară Laura Samson Country Director România, Ungaria, Slovacia şi Cehia, Mio Technology.
Pentru 2011, reprezentanţii Mio aşteaptă o creştere a cotei de piaţă până la aproximativ 40-45%, în condiţiile lansării unei noi game de echipamente GPS, care să acopere toate categoriile de cumpărători şi care să se bazeze pe un singur software de navigare – Mio Spirit.
“Dacă în 2010 am ajuns să avem pe piaţă echipamente bazate pe 3 software-uri de navigare, în 2011, vom miza pe o gamă completă de dispozitive de navigaţie bazată pe software-ul proprietar Spirit. Mai mult decât atât, dacă anul trecut am acoperit în principal segmentul mediu de preţ şi cel premium, anul acesta vom avea disponibilă pe piaţă o gamă nouă completă de echipamente GPS încă din luna iunie, acoperind toate segmentele de preţ şi toate categoriile de consumatori”, a adăugat reprezentantul Mio.
Ca tendinţă de piaţă, reprezentanţii Mio observă accentuarea orientării cumpărătorilor către două direcţii distincte: prima categorie va căuta produse tot mai inovatoare, cu capacităţi multimedia dezvoltate, meniuri intuitive şi noi tehnologi