Consiliul Judeţean Dâmboviţa a inaugurat, marţi, la Flotila Aeriană 90 Otopeni, cel mai mare şi modern hangar al Armatei, pentru adăpostirea şi mentenanţa avioanelor americane de transport militar Hercules C-130 din dotare, precum şi cel mai modern simulator de zbor pentru piloţii avioanelor italiene C-27J Spartan.
Ineditul evenimentul nu a constat în faptul că s-a tăiat o panglică tricoloră la inaugurarea unui obiectiv militar important şi nici că acesta a fost cădelniţat şi stropit de un preot, ci că cel care ţine frâiele puterii în Dâmboviţa, a ţinut pentru scurt timp (poate prea scurt timp), maneta simulatorului de zbor construit în spatele hangarului.
Adrian Ţuţuianu s-a îndrăgostit de acel aparat şi ar fi vrut să petreacă ore bune pe locul de copilot. Chiar Mircea Duşa l-a scos cu greu din cabina de pilotaj.
"Am urcat şi eu în scaunul acestui simulator pentru un scurt exerciţiu. Am aterizat cu bine", a scris Ţuţuianu pe pagina sa Facebook.
Axa Dâmboviţa-Armată-Otopeni are la bază un troc: în 2007, Armata a cedat baza aeriană de la Titu către CJ Dâmboviţa, care a fost concesionată mai departe către Renault-Dacia, pentru construcţia Centrului Tehnic Titu. În schimb, CJ Dâmboviţa a plătit grosul banilor, 3,5 milioane euro, pentru construcţia hangarului Hercules de la Otopeni. Balanţa financiară nu surâde deloc Armatei: Dâmboviţa s-a ales cu investiţii de peste 166 milioane euro şi venituri anuale la buget de 1 milion de euro de la Renault, iar Armata cu 3,5 milioane euro pentru un hangar.
În spatele hangarului pentru Hercules, cu crizanteme proaspăt plantate la intrare, Forţele Aeriene au primit începând de astăzi şi un performant simulator de zbor pentru piloţii de avioane Spartan, ca parte a contractului de offset cu italienii de la Alenia Aeronautica, de la care Armata a cump