Nu vă mai spun o noutate cu faptul că ne rupem maşinile în drumurile din judeţ şi, probabil, vă întrebaţi de ce mai redeschid un subiect care ne agită neuronii, şi aşa zguduiţi de astenie, în fiecare primăvară. Probabil, pentru că în ultimii nouă ani, dacă ar fi să-i socotim pe cei din urmă, am avut un secretar de stat în MLPTL, Borbely Laszlo, un ministru plin al Transporturilor, Miron Mitrea, care s-a tot lăudat cu rădăcinile sale sighişorene, şi avem din nou un ministru delegat în acelaşi minister, acelaşi Borbely Laszlo.
Cu toată această reprezentare la nivel înalt, drumurile judeţului, şi mi-a fost dat să străbat de două ori în decurs de trei zile o şosea de coşmar, aşa-zis naţională, şi anume Reghin – Topliţa, arată ca după bombardamentele din Irak sau după atât de monotonele cratere, rezultate ale tirurilor încrucişate israeliano-palestiniene. Nici unul dintre cei doi ministeriabili amintiţi mai sus nu a avut însă suficientă forţă de convingere, probabil fie nu au insistat prea mult, fie nu şi-au atras destul capital de simpatie din partea colegilor de cabinet, pentru a îndupleca diriguitorii banului public de la Bucureşti să cedeze şi Mureşului o halcă îndestulătoare din bugetul de stat repartizat construcţiilor.
Aşa ne-am trezit să concurăm la titlul de judeţ neîncoronat al gropilor. Pentru nerâvnitul trofeu ne luptăm cu vecinii noştri harghiteni, ocoliţi şi ei de mila guvernamentală. Enervantă nu este neapărat “impotenţa” guvernamentală a reprezentanţilor noştri trimişi în diferitele cabinete care s-au perindat la cârma României, cât faptul că am plătit pentru drumurile ca-n palmă din judeţele din Moldova, Oltenia, Muntenia şi din alte zone istorice, pentru autostrăzi ale morţii sau pentru a se bate cu pumnii în piept diverşi politicieni, coloratura nici nu contează, care se laudă cu reuşitele lor de reabilitări, plombări etc. pe drumurile