Compania de cercetare Nielsen se hotarase in urma cu ceva timp sa realizeze un studiu pe piata din Statele Unite prin care sa arate cate persoane se uita la televizor in baruri, la birou sau in oricare alt loc, mai putin in locuintele proprii. Nu a durat mult ca analistii au si realizat prima lor cercetare care evalueaza gradul de urmarire al TV-ului in afara locuintelor personale.
Serviciul companiei Nielsen se bazeaza pe raspunsuri primite din Chicago, Denver, Houston, Los Angeles, Miami si New York. Pentru restul tarii, compania a decis sa aleaga inca 4.700 de participanti, pentru a putea oferi o imagine mai ampla asupra pietei din Statele Unite, explica AdAge.
A monitoriza gradul de vizualizare al televizorului a devenit un element crucial in activitatea depusa de sectorul mass-media din toate tarile lumii, si nu doar din Statele Unite, mai ales pentru ca acest lucru vine in ajutorul agentiilor de publicitate, care vor sa furnizeze reclame care sa atraga publicul si sa castige increderea acestuia.
Aceste studii pot influenta foarte mult anumite posturi de televiziune, din cauza faptului ca exista posibilitatea ca acestea sa nu targeteze, prin publicitate, o audienta potrivita. Este si cazul NBC Universal, care este urmarit in locatii business.
De asemenea, cei de la Nielsen sunt ajutati si de faptul ca lucreaza in parteneriat cu IMMI, o companie care le ofera angajatilor telefoane mobile pe care acestia trebuie sa le poarte tot timpul, indiferent de locul in care ajung. Telefonul furnizat de IMMI este “echipat” cu o tehnologie care creeaza semnaturi digitale cu toate spatiile media la care este expus (TV, radio si filme).
Serviciul pe care il lanseaza cei de la Nielsen are deja doi clienti importanti – Walt Disney ESPN si Zenith Media, care apartine grupului Publicis.
“Promovarea serviciului out-of-home reprezinta un punct criti