Dealerii locali ai marilor producători auto spun că programul de reînnoire a parcului auto a anulat parctic efectele crizei. Vânzările de autoturisme noi au crescut spectaculos după 19 februarie, dată la care a fost relansat programul cunoscut sub numele de „Rabla".
Dacă în 2009 se părea că vânzările auto vor intra în colaps, ca urmare a efectelor crizei, odată cu demararea programului de reînnoire a parcului auto vânzările au înregstrat o creştere explozivă.
„Imediat după demararea programului, s-au văzut efectele benefice ale acestuia. Faptul că s-a permis ca fiecare cumpărător să vină cu până la trei vouchere ne-a dat practic un balon de oxigen", ne-a declarat Jean Ion, director de vânzări la Rădăcini Motors, dealer Opel şi Chevrolet.
După cum afirmă dealerii, au mers foarte bine atât modelele mici, dar şi cele din clasele superioare, cum ar fi Chevrolet Cruze, care la 2000 de cmc Diesel costă doar 15.000 euro
Maşinile de lux se vând
Dacă în general autoturismele Opel şi Chevrolet ocupă o nişă a maşinilor relativ ieftine, Mazda se situează pe un palier superior. Cu toate acestea, şi dealerii producătorului nipon se pot lăuda cu faptul că vânzările au mers neaşteptat de bine până acum.
„Anul acesta am înregistrat vânzări care le-au depăşit chiar şi pe cele din anul 2007-2008, comparând acceaşi perioadă a anului. Am înregistrat sucese atât la clasele mici cât şi la segmentul SUV", ne-a declarat Adrian Vacu, dealerul modelului japonez.
Expoziţia care se desfăşoară aceste zile pe platoul din Piaţa Independenţei a atras numeroşi vizitatori, dornici să afle mai multe despre ofertele în care comercianţii auto se întrec, pentru a atrage cât mai mulţi clienţi.
„Am două vochere şi sper ca zilele acestea să mai intru în posesia unuia. Vreau să-mi cumpăr un autoturism nou, dar la care diferenţa de plată să fie între de 6-8.000 de