Rezultatele financiare extrem de slabe ale marilor grupuri auto au împins consiliile de administraţie la măsuri drastice, inclusiv identificarea rapidă a unor ţapi ispăşitori. În primul trimestru al fiecărui an, marii actori din industria auto dau cărţile pe faţă. Însă datele puse pe masa consiliilor de administraţie la începutul lui 2009 nu arată deloc bine, mai ales pentru marile grupuri nord-americane, dar nici europenii nu au mai multe motive de satisfacţie. Comparând b
Rezultatele financiare extrem de slabe ale marilor grupuri auto au împins consiliile de administraţie la măsuri drastice, inclusiv identificarea rapidă a unor ţapi ispăşitori.
În primul trimestru al fiecărui an, marii actori din industria auto dau cărţile pe faţă. Însă datele puse pe masa consiliilor de administraţie la începutul lui 2009 nu arată deloc bine, mai ales pentru marile grupuri nord-americane, dar nici europenii nu au mai multe motive de satisfacţie.
Comparând bilanţurile celor mai importante şase grupuri auto din Europa se observă că afacerile au scăzut simţitor. Mai grav, profiturile s-au prăbuşit, devenind chiar pierderi (în cazul PSA). Venite după ani buni în care dividendele oferite acţionarilor însemnau sume cu multe zerouri, scăderile din 2008 au dus, în unele cazuri, la neplata acestora, rezultatul fiind un val de acuze adus managerilor din funcţii-cheie şi planurilor acestora pe termen mediu şi lung. La unele companii, după reproşuri, s-a trecut la măsuri, care au culminat, în cazul francezilor de la PSA, cu schimbarea CEO-ului, Christian Streiff. Nici americanii nu au acceptat uşor înfrângerea, ţap ispăşitor fiind desemnat şeful General Motors (GM), Rick Wagoner, care a fost înlocuit.
Schimbări de faţadă
Aceste mutări bruşte au, în opinia multor analişti, mai mult rolul de a arăta publicului şi acţionarilor că vinovaţii au fost găsiţi şi „execu