Numarul proiectelor comerciale anuntate depaseste capacitatea actuala de absorbtie, apreciaza majoritatea consultantilor imobiliari, iar dezvoltatorii incep sa le dea dreptate. In conditiile in care marile orase sunt acoperite de proiecte de centre comerc
Omilos Group, companie detinuta de un fond de investitii controlat de oameni de afaceri ciprioti, este printre dezvoltatorii care apreciaza ca, in eventualitatea in care toate proiectele de malluri anuntate vor fi construite, piata centrelor co-merciale din orasele mari reprezinta un capitol inchis.
"Nu exista oras de 80.000 de locuitori sa nu aiba un mall sau un food provider precum un supermarket sau hipermarket, ceea ce este imbucurator, mai ales in masura in care si romanii cu potential financiar au inceput sa se uite la acest segment. Cu toate acestea, exista si companii care aplica o strategie de 'intimidare' a concurentei prin anuntarea a diferite proiecte, care nu este tocmai productiva", declara Nicolae Danciu, directorul companiei de dezvoltare imobiliara Omilos Group.
Firma este implicata in realizarea a doua parcuri de retail de mari dimensiuni in Iasi si Oradea, apreciaza ca proiectul din nordul Moldovei va fi pentru o buna perioada cea mai mare dezvoltare de acest fel din afara Bucurestiului, printre chiriasi numarandu-se Carrefour, Praktiker, Mobexpert sau Media Galaxy.
Proiectul va avea o suprafata construita de 160.000 de metri patrati pe un teren de 35 de hectare, in urma unei investitii de 175 de milioane de euro.
"Proiectul se dezvolta continuu, inclusiv conceptual, astfel ca, spre exemplu, mallul din cadrul proiectului, care trebuia sa aiba o suprafata de 35.000 de metri patrati, se va intinde pe 70.000 de metri patrati construiti. Pe de alta parte, pana la sfarsitul lunii iulie speram sa incheiem contractul cu un jucator international de mare reputatie,