Intrucat in mai putin de trei ani ar trebui sa ajunga cel mai important furnizor de servicii de divertisment pe piata locala, Romtelecom lanseaza preturi mai mici la internet pentru a atrage noi clienti, dar simultan continua actiunile de restructurare a companiei. De altfel, economiile rezultate din diminuarea cheltuielilor in ultimii trei ani, care au implicat si micsorarea numarului de angajati, sunt si elementul pe care se bazeaza preturile mai mici lansate de operator in competitia cu RCS&RDS si UPC Romania.
Dupa ce la inceputul lui martie a venit cu o oferta de internet de mare viteza segmentata pe trei niveluri, acum compania a anuntat micsorarea tarifelor pentru pachetele denumite Clicknet Surf, Clicknet Play si Clicknet Power cu intre 17 si 29%.
Cele trei pachete ofera viteza intre 2 si 100 de Mbps si costa intre 2,9 euro si 5,9 euro pe luna, fara TVA, comparativ cu preturile anterioare cand acestea puteau ajunge la 8,1 euro, fara TVA.
Micsorarea tarifelor a devenit posibila ca urmare a deciziei Romtelecom de a prelua cheltuielile legate de furnizarea serviciilor care apareau in anumite zone. Astfel, in zonele in care infrastructura nu era atat de dezvoltata pentru a oferi internet in anumite conditii, clientii puteau plati mai mult decat utilizatorii din alte regiuni pentru aceeasi calitate a serviciilor din cauza cheltuielilor companiei pentru retea.
„Aceste tarife sunt de aproape 500 de ori mai mici fata de prima noastra oferta de internet, lansata in aprilie 2005, cand serviciul de descarcare cu pana la 2 Mpbs ajungea la 70 de euro pe luna”, a declarat Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa si al doilea de internet pe piata locala, dupa RCS&RDS.
El a adaugat ca aceste reduceri de tarife au putut fi facute datorita economiilor companiei rezultate din diminuarea cheltuieli