Noaptea, pentru pasionaţii de curse auto cu maşini pe străzile din Bucureşti, o bucată de asfalt de 400 de metri plus distanţa de frânare, în linie dreaptă, cu cât mai puţine denivelări şi cât mai puţin circulată, este raiul. Se sună între ei, se strâng rapid, se întrec, fiecare se mândreşte cu banii mai mulţi sau mai puţini investiţi în caii putere de sub capotă sau în elementele de tuning aerodinamic şi vizual ale caroseriei.
Totuşi, jocurile cu maşini sportive ale piloţilor de stradă ilegali nu mai sunt ce au fost la începutul anilor 2000, iar cu "demodarea" fenomenului sunt de acord atât poliţiştii, cât şi amatorii de viteză. "Liniuţele" (accelerarea pe o distanţă de 400 de metri) şi "cerculeţele" (rotirea în cerc, cu pneurile fumegând şi scârţâind) au început tot mai avântat să se mute în cadru legal şi organizat şi s-au ridicat la nivelul suratelor omoloage din Occident: curse de drag şi concursuri de drift.
"Din analizele efectuate la nivelul Brigăzii Rutiere, s-a constatat că, în ultima perioadă, în Bucureşti s-a redus acest fenomen comparativ cu anii trecuţi", a declarat pentru gândul comisarul şef al Brigăzii Rutiere a Capitalei, comisarul-şef Nicu Dragoş.
"Nu mai e aşa cum era, hai să ne strângem în cartier să ne dăm", spune Tano, liderul Asociaţiei Club Sportiv "Midnight Racers". Grupul lui a început să concureze la cursele ilegale, dar cu vremea au schimbat macazul: "Şi noi am plecat tot din stradă, demult. Acum am intrat în Federaţia Română de Automobilism Sportiv, nu ne mai putem permite să ne pătăm imaginea în stradă".
Totuşi, Tano recunoaşte că "liniuţele" nocturne din Bucureşti încă au loc: "Niciodată nu o să poţi opri fenomenul străzii. Se ştie că tot ce-i ilegal e şi atractiv. Dar majoritatea celor care o mai fac sunt puşti fără minte, care se strâng şi ei cu şase maşini pe unde pot".
Cu ani în