Piata produselor lactate din Romania, estimata in 2008 la valoarea de 1 miliard de euro, va stagna in acest an ca urmare a contextului economic dificil, o revenire fiind asteptata spre a doua jumatate a anului 2010, crede Adriana Ionescu, director de marketing al producatorului Tnuva Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori din industria de profil.
In acest context, Tnuva Romania, companie care dupa trei ani de la lansarea pe piata locala a atins o cota de 9-10% in industria produselor lactate, isi propune sa isi mentina nivelul de piata castigat pentru 2009, focusandu-se in mod special pe consolidarea brandului.
Anul acesta compania a delistat unele produse neperformante, lansand in acelasi timp 16 noi produse. Vanzarile raportate de Tnuva Romania au crescut cu peste 10% in intervalul ianuarie-septembrie, potrivit Adrianei Ionescu (foto).
De asemenea, compania a operat anul acesta o scumpire a preturilor cu pana la 5%, insa majorarea a avut loc in mai multe etape si doar pentru anumite produse.
Pe de alta parte, printre problemele cu care se confrunta industria locala a produselor lactate se numara existenta si dezvoltarea pietei gri in lipsa unor masuri politice in acest sens, respectiv nerespectarea standardelor europene de catre unii producatori, sustin oficialii Tnuva.
“Tnuva a luat decizia de a intra pe piata romaneasca, intrucat in 2006 aceasta industrie nu era consolidata, datorita pozitiei in regiune, datorita fortei de munca superioara din punct de vedere calitativ. Consolidarea pietei de produse lactate nu se va intampla probabil decat in urmatorii 5 pana la 10 ani si am putea ajunge intr-o situatie similara cu cea din industria berii unde exista 3-4 producatori mari. In prezent, exista 265 de fabrici de prelucrare a laptelui in Romania si nu toate respecta standardele europene”, afirma Dorian Cristian, director de