Ecologiştii consideră că societatea energetică nu este îndreptăţită să folosească sintagma "dezvoltare durabilă" Asociaţiile ecologiste susţin că petroliştii de la Shell induc
Ecologiştii consideră că societatea energetică nu este îndreptăţită să folosească sintagma "dezvoltare durabilă"
Asociaţiile ecologiste susţin că petroliştii de la Shell induc în eroare opinia publică atunci când declară că sunt interesaţi de lupta împotriva încălzirii globale.
Compania energetică Royal Dutch Shell se face vinovată în faţa autorităţilor britanice de publicitate mincinoasă. Astfel, gigantul petrolier a fost acuzat că în campania sa publicitară a folosit "cu ambiguitate" sintagma "dezvoltare durabilă".
Reclama care a apărut în "Financial Times" susţine că "provocarea secolului XXI este aceea de a satisface cererea de energie ţinând cont în primul rând de protejarea mediului şi a resurselor naturale, şi nu neapărat de profitul companiei".
Acuzaţia de publicitate mincinoasă adusă de britanici este strâns legată de investiţiile în nisipul petrolifer pe care Shell le-a făcut în Canada şi cu care ecologiştii nu sunt de acord, deoarece exploatarea acestuia degajă cantităţi importante de dioxid de carbon.
Fără apariţii în presă
"Nisipul petrolifer constituie o sursă de energie distructivă şi nu poate fi încadrat ca un mijloc de dezvoltare durabilă", susţin ecologiştii de la World Wide Fund (WWF). Astfel, Shell induce în eroare opinia publică şi nu se angajează în lupta împotriva încălzirii globale, deoarece sursele de energie pe care le oferă nu satisfac nevoile viitoare ale lumii, a subliniat unul dintre responsabilii WWF.
Autoritatea Britanică pentru Reglementări în Publicitate a interzis deja apariţia în presa britanică a unui nou text care să conţină astfel de mesaje. Royal Dutch Shell este una dintre cele mai mari companii ener