Pe lângă colecţiile brandurilor de lux dedicate celor mici, Săptămânilor de Modă pentru copii care apar în toată lumea, industria a mai făcut loc unei noi tendinţe: copiii care domină internetul cu apariţiile stilate pe reţelele sociale.
Reţeaua socială Instagram este martora lansării a cel puţin două vedete în ultimul timp. Doar că nu sunt genul de vedete cu care publicul s-a obişnuit până acum. În primul rând, vârsta nu le recomandă drept celebrităţile tipice ale industriei: Mateo Alonso, în vârstă de 5 ani, şi Quinoa, vârstă flexibilă.
Asta pentru că dacă primul este un băieţel în carne şi oase, extrem de stilat şi cu atitudine, Quinoa este produsul imaginaţiei unei scriitoare care şi-a dorit mereu o fată. Drept urmare, fata ei este orice domnişoară cochetă prezentă în fotografiile găsite pe internet, pe care Tiffany Beveridge o „asortează“ cu o descriere umoristică. Dar ce au în comun cele două personaje este evident: stilul şi atracţia pe care o exercită asupra miilor de oameni.
120.000 de oameni şi un copil
Mateo Alonso, din Laguna Beach, California, s-a remarcat prin pozele îndrăzneţe postate chiar de el, după cum spune mama lui, pe Instagram. Îmbrăcat ca un adult în miniatură, în piese vestimentare ce ajung şi la câteva mii de euro bucata, Mateo are 2.500 de oameni care îl urmăresc din toată lumea, dar şi numeroase site-uri care îi poartă numele, realizate de fanii săi. Pagina de Instagram a mamei sale este urmărită de peste 120.000 de oameni, fiind locul iniţial în care erau postate imaginile cu Mateo.
Fiecare fotografie îl înfăţişează într-o ipostază plină de încredere, ori cu mâna în buzunar, ori uitându-se către un punct fix în depărtare, cu un soi de nonşalanţă atipică vârstei, devenind cel mai stilat copil din lume, cu o pasiune declarată pentru pantalonii cu turul lăsat, ochelarii negri de soare şi batistele Tom For