55 la sută dintre românii din mediul urban, cu vârsta peste 15 ani, utilizează computerul cel puţin o dată pe lună, iar 51 la sută accesează internetul lunar sau mai des, constată un studiu efectuat de compania de sondare GfK, informează ziare.com.
Acelaşi sondaj arată că, în România, internetul este folosit în principal pentru a "statul de vorbă" cu prietenii sau familia şi pentru distracţie.
Faţă de consumatorii din alte părţi ale lumii, românii utilizează mesageria instant în mult mai mare masură: 63 la sută dintre utilizatorii de internet din oraşele României, faţă de 32 la sută dintre internauţii din 26 de ţări de pe toate continentele.
Un alt rol important pe care îl are internetul este cel de sursă de divertisment. În România, în mediul urban, 44 la sută dintre utilizatori ascultă online muzică sau radio, 39 la sută se uită la filmuleţe sau alte transmisiuni video, 36 la sută fac download de fişiere audio, iar 31 la sută descarcă fişiere video.
Reţelele sociale şi comunităţile online sunt frecventate de tot mai multe persoane. 39 la sută din totalul utilizatorilor de internet cu vârsta peste 15 ani la nivel mondial vizitează cel puţin lunar un astfel de site. Principalul scop este acela de a-si tine la curent prietenii şi familia cu noutăţi despre ei, dar mai ales de a afla ce se întamplă în viaţa acestora.
Nu în ultimul rând, cu toate că rolul de catalizator al relaţiilor profesionale pe care îl au comunităţile online este mai redus, un număr semnificativ de utilizatori urmăresc oportunităţi de afaceri şi de angajare folosind acest canal.
55 la sută dintre românii din mediul urban, cu vârsta peste 15 ani, utilizează computerul cel puţin o dată pe lună, iar 51 la sută accesează internetul lunar sau mai des, constată un studiu efectuat de compania de sondare GfK, informează ziare.com.
Acelaşi sondaj arat