Ministerul ucrainean al Economiei a validat rezultatele licitaţiei organizate de întreprinderea de stat Delta-Loţman pentru construirea barajului de protecţie a arterei navigabile de mare adâncime Dunăre-Marea Neagră (Bîstroe), ce au fost contestate anterior de participanţii care au pierdut licitaţia, relatează joi agenţia ucraineană Portnews. " Ministerul a analizat obiecţiile formulate de companiile care au contestat rezultatele licitaţiei pentru alegerea antreprenorului care să construiască barajul pe canalul Dunăre-Marea Neagră, necesar pentru exploatarea şi funcţionarea deplină a acestuia ", a declarat joi ministrul ucrainean al economiei, Bogdan Danilişin, citat de Agerpres.
După punerea de acord cu România asupra acestui proiect, construcţia canalului şi extinderea lui ar putea să ducă la creşterea volumului de mărfuri transbordate în porturile ucrainene până la 120-140 milioane de dolari anual, susţin experţi de la Kiev.
Învingătorul licitaţiei pentru construcţia barajului de pe artera navigabilă Dunăre-Marea Neagră a fost anunţat la 12 iulie. Acesta este fima Speţdorstroitehnika care s-a obligat să realizeze întregul volum de lucrări în termen de 130 de zile.
" Lucrările la baraj vor începe chiar săptămâna aceasta, dar, în afară de extinderea canalului, rămân o serie de probleme legate de construcţia şi lărgirea porturilor, precum şi de restabilirea infrastructurii distruse ", a remarcat directorul Delta-Loţman, Aleksandr Goloniţki.
După cum a menţionat Vladimir Kozak, şeful Comisiei pentru transporturi din Rada Supremă (parlamentul unicameral de la Kiev), importanţa Dunării ca arteră navigabilă a crescut după adoptarea la începutul anului în curs de către Comisia Europeană a unei directive privind navigaţia pe acest fluviu.
" Potrivit acestei directive, volumul mărfurilor transportat