Televiziunile au sadit in romani microbul celebritatii. Multi cred ca pot deveni vedete peste noapte. Din anonimitate au iesit in fata cativa tineri si tinere care nu au niciun merit special. Altii cauta celebritatea cu orice pret. Chiar cu pretul de a se face de ras. Laboratorul de marketing al televiziunii este cel care "umfla" oameni obisnuiti pana la statutul de vedete.
Totul a pornit de la reality show-uri. Primul a fost Big Brother. Atunci toti vedeau ca se poate. E frumos sa fii si tu de partea cealalta a ecranului, sa te vada multi oameni in toata splendoarea simplitatii sau platitudinii tale. In ultimul timp, avem pe ecrane zeci de show-uri cu mame, tati, fiice, amanti si iubiri nabadaioase.
Asa a devenit posibil ca mass media sa fie invadata de tot soiul de personaje, unul mai neinteresant decat altul. Unii chiar au pretentia ca sunt indreptatiti sa fie considerati vedete. Chiar daca nu s-au afirmat cu absolut nimic care sa le indreptateasca acest statut. Nu au fost premiati pentru activitatea lor, nu au avut vanzari extraordinare, iar de calitatea muzicii lor ma cam indoiesc.
Lista e lunga. Nu trebuie sa ii enumeram pe toti, ca sa ne facem o idee cat de pestrit e peisajul autohton in acest moment. Daca a ajuns la televizor Magda Ciumac sau altele si mai neintereante de ce nu ar putea orice fata sa fie vedeta ?
Cel mai scurt drum este sa te faci cantareata sau sa spui vreo bazaconie care sa ii lase cu gura cascata pe toti, asa cum ne indigna pe toti Magda Ciumac atunci cand spunea ca stie unde este Elodia.
Vedetele produse in laboratorul de marketing, cum ar fi un nene care se numeste CRBL (parca asa se scrie) au facut chiar un pas mai departe, apar prin reclame si ne recomanda telefoane. Dumnealui zice ca ar canta, aceasta fiindu-i ocupatia principala.
Emisiunile TV tin si ele pasul. S